maandag 12 april 2010

Even binnen kijken...

Misschien herken je het volgende wel… Ik heb ’s avonds als ik door straten loop/fiets (waar dan ook) de neiging om bij mensen naar binnen te gluren. En dan bedoel ik niet gluren in de negatieve zin van het woord. Ik doel ook niet op het bekijken van de bewoners, maar op hun woning en inrichting. Wat voor sfeer hangt er? Hoe is het ingericht? Wat voor kleuren hebben die mensen in de keuken? Kortom: kijken naar hoe mensen die je niet kent eigenlijk leven en dus tegelijkertijd een soort van inspiratie opdoen (zo zal ik het maar noemen). En wat is nu zo leuk… Ik hoef er niet meer de straat voor op (niet dat ik er speciaal de straat voor op ging, maar het gaat om het idee dat er nu ook een andere manier is)! Er bestaat namelijk een website met daarop foto’s van kamers, huizen, leefruimten etc van allerlei mensen uit de hele wereld! www.theselby.com

Todd Selby is een portret, interieur en fashion fotograaf. Zijn project 'The Selby' geeft je een kijkje in het leven van diverse creatieve individuen waarbij je hun persoonlijke woonomgeving te zien krijgt. In 2008 begon Todd zijn website waarop hij foto's postte van zijn vrienden in hun woningen. Al snel werd de site bezocht door steeds meer mensen vanuit de hele wereld. De site werd zo populair dat er op een gegeven moment wel meer dan 35 000 unieke bezoekers per dag op de site aan het 'gluren' waren. Ook is er naar aanleiding van deze succesvolle site onlangs een boek verschenen met daarin een verzameling foto’s van Shelby, die hij bij mensen thuis heeft gemaakt. Een pure inspiratiebron dus! Nieuwsgierig geworden? Breng dan een bezoekje >>> en get inspired!


Klik op de afbeelding voor een vergroting

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...