maandag 9 mei 2011

Bouw je eigen luchtkasteel

Vorige week kwam ik het Handboek voor het bouwen van je eigen luchtkasteel tegen en wist na het lezen van de beschrijving direct dat dit een boek is dat ik graag wil hebben. Ik droom namelijk maar al te graag weg, en ook al zijn mijn gedachten vaak niet heel realistisch, het is wel fijn om te doen! Dit boek sluit hier erg mooi bij aan. Het stimuleert je om je fantasie in het dagelijks leven flink te gebruiken, want de kracht van je verbeelding maakt je werkelijke leven mooier en makkelijker. De inhoud van dit boek wordt duidelijk uitgelegd in de omschrijving die je hieronder kunt lezen. Extra leuk: het boek staat vol met mooie illustraties!

Fantaseer jij nog wel eens? Veel volwassenen niet meer, omdat het volgens maatschappelijke regels niet hoort. Barbara Tammes vindt dat jammer. De kracht van je verbeelding maakt je werkelijke leven juist mooier en makkelijker. Kortom: bouw gewoon je eigen luchtkasteel, kamer voor kamer.

Het Luchtkasteel bestaat uit 25 kamers die elk een andere functie hebben: een suite voor schaamte, een kamer voor geluk, een traanzaal voor verdriet. Elke kamer wordt omschreven en biedt de lezer een aantal keuzes. Want niets werkt zo stimulerend op de verbeeldingskracht als keuzes. Om de juiste keuzes voor het inrichten van je kamers te kunnen maken, moet je dus nadenken over je leven en je gevoelens. Waar heb ik werkelijk verdriet om, waar ben ik trots op, wat zou ik graag anders willen? Als je deze vragen stelt bij het inrichten van je Luchtkasteel, dan zijn ze niet vervelend diepgravend maar juist hoopvol opbouwend.
Prijs: €19,95 via www.kosmosuitgevers.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...