donderdag 22 juli 2010

Nu in de winkel: Eigen.Zinnig magazine

Sinds gisteren ligt het eenmalige magazine Eigen.Zinnig in de winkel, een initiatief van biermerk Grolsch en G+J uitgevers. Inmiddels kan ik wel zeggen dat ik een koper ben van dit soort 'eenmalige bladen'. Gewoon omdat ik erg nieuwsgierig ben aangelegd en omdat ik benieuwd ben naar de mate van vernieuwing van een desbetreffend tijdschrift (want zeg nu zelf, veel titels die wekelijks of zelfs maandelijkse verschijnen zijn vaak meer van hetzelfde...). Het leuke is dat het doel van dit magazine deels samenhangt met dit punt. Zo vertelde Jan Nales, (Marketing Directeur van Grolsch) hierover: “Kritische tongen beweren dat Nederland steeds meer aan het vervlakken is. Winkelstraten zien er bijna overal hetzelfde uit en dezelfde Ikea boekenkast siert vele huiskamers. Wij willen in Eigen.Zinnig magazine laten zien dat Nederlanders wel degelijk eigenzinnig zijn!”

Wat kun je qua inhoud van Eigen.Zinnig verwachten? Allereerst kan ik je vast vertellen dat Grolsch dan initiatiefnemer mag zijn, verder heeft het blad weinig te maken met bier of dit specifieke merk (fijn he!? ;)) Wat dan wel? Eigen.Zinnig bestaat uit vijf onderdelen: Muziek, Cultuur, Karakter, Culinair en Ondernemerschap. Deze worden ingevuld door personen die sterk met dit onderdeel verbonden zijn. Zoals de covermodellen Tygo Gernandt (die invulling gaf aan het onderdeel karakter) en Sanne Hans alias Miss Montreal (die verbonden is aan het onderdeel Muziek). Verder kan ik vast verklappen dat ook mode een rol speelt in dit magazine.

Eigen.Zinnig ligt sinds gisteren in de winkel (verkrijgbaar bij oa kiosken) en kost € 4,95. Ik ga 'm zeker kopen want ik ben heel benieuwd naar hoe eigenzinnig dit leesvoer is! ;)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...