dinsdag 8 maart 2011

Book to buy: ABC van het moderne leven

Aaf Brandt Corstius. Ik heb haar een aantal keer in De Wereld Draait Door gezien, ik heb het Handboek voor de Moderne Vrouw (aanrader!) dat ze schreef met Machteld van Gelder in de kast staan en voor een groot deel gelezen (onder andere het hoofdstuk baby's heb ik nog even overgeslagen ;)), ik heb een uitgebreid interview met haar gelezen in het tijdschrift Flow en ik heb de geweldige theatervoorstelling Luxeproblemen (die ze ook met Machteld van Gelder maakte naar aanleiding van het Handboek voor de Moderne Vrouw) vorig jaar gezien.

Inmiddels weet ik dus dat ik Aaf leuk vind. Ze kan zich fantastisch uitdrukken in woorden (zowel schriftelijk als verbaal) en heeft geweldige humor. Ik vond het dus erg leuk om te ontdekken dat er eind vorig jaar weer een boek van haar verschenen is: ABC van het Moderne Leven. Dit boek is een bundeling (op alfabetische volgorde) van columns die Aaf schreef tussen 2006 en 2010 in NRC Handelsblad, nrc.next, de Volkskrant en VT Wonen. Na het lezen van de beschrijving van het boek en alles wat ik al van haar heb gezien en gelezen, wist ik direct: dit moet een heel leuk boek zijn! Ik heb het nog niet gelezen en ook niet aangeschaft (voor wie het niet weet: mijn boeken wishlist is nogal LANG) maar het staat dus zeker op mijn verlanglijstje. Ook benieuwd naar deze titel? Lees hieronder dan vast de beschrijving. Het boek kost €15,- en is op diverse sites te bestellen of te koop bij de boekhandel.

De aswolk, het Hema - hormoon, Balkenendisme en de armen van Michelle Obama. In deze encyclopedie van het moderne leven brengt Aaf Brandt Corstius opvallende en vermakelijke fenomenen is kaart. Zo onderzoekt ze in 'Feestsaus' welke producten de Nederlander het liefst eet. In 'Kinderwagenproefrit' wordt het buggyparcours van de Prénatal behandeld. Ook Nina Brink, dr. Frank en de boeddaïsering van de samenleving komen voorbij. En dat allemaal op alfabetische volgorde. Het moderne leven was nog nooit zo overzichtelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...