dinsdag 12 juli 2011

Book to buy: Lunch in Parijs

Ik heb weer een boek gevonden dat ik graag wil hebben! Hoewel ik nog lang niet klaar ben met Ik haal je op, ik neem je mee (niet omdat ie niet leuk is maar omdat ik er even geen tijd voor heb gehad) en ik ook het laatste deel van Harry Potter nog moet lezen (vraag me niet hoe dat kan!) en dit wil doen voordat ik de film ga bekijken, heb ik mijn zinnen gezet op het boek Lunch in Parijs van Elizabeth Bard. Ik heb er al heel veel positieve dingen over gelezen en daarbij ben ik gek op eten en de stad Parijs. Het boek is namelijk een combinatie van een liefdesverhaal en recepten. Wat ik me daar precies bij voor moet stellen weet ik niet, maar ik heb zo'n voorgevoel dat ik het heel leuk ga vinden! Hieronder kun je de beschrijving van dit boek lezen. Bestellen kan onder andere via Bol.com voor € 10,00.

In 2002 valt Elizabeth Bard, een twintigjarige New Yorker, voor een knappe Fransman en verhuist ze naar Parijs. Het is niet het Parijs van haar dromen maar het echte Parijs, een mix van bloedworst, Chinese krakers en onregelmatige werkwoorden.

Lunch in Parijs is het verhaal van twee passievolle liefdesaffaires: een met haar toekomstige man en de andere met de Franse keuken. Gedeeltelijk een liefdesverhaal, gedeeltelijk een familiekookboek, is Bards verhaal een culinaire komedie over miscommunicatie in een interculturele romance, een jong huwelijk en een nieuw leven in Frankrijk.

Strubbelend ontdekt Bard dat leren koken en een leven opbouwen in het buitenland veel met elkaar gemeen hebben: hoe leer je je niet helemaal aan het recept (of het vijfjarenplan) te houden en te experimenteren? Kun je een smaak ontwikkelen voor het nieuwe zonder jezelf te verliezen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...