zondag 11 september 2011

Weekendje Amsterdam

En toen was het alweer zondag... Wat is het weekend weer ontzettend snel voorbij gevlogen zeg. Ik ben dit weekend bij mijn nicht, die sinds een week woont waar ik nu ben, een huisje in Amsterdam. Ik kan niet anders dan zeggen dat ik dit weekend optimaal benut heb en heel veel leuke, en vooral relaxte, dingen heb gedaan.

Laat ik maar met het minst leuke beginnen. Ik heb van vrijdag op zaterdag geen oogt dicht gedaan door de aanwezigheid van een (of meerdere) muggen. Te lui om op te staan en de jacht te openen en niet wetende waar het lichtknopje zat, besloot ik op een andere manier te werk te gaan. Een niet zo effectieve, bleek de volgende morgen. Naast dat ik amper had geslapen door het verschrikkelijk irritante gezoem heb ik mezelf een aantal keer in mijn gezicht geslagen in de hoop het leven uit deze bloedzuiger te slaan. Helaas zonder effect. De volgende dag was ik namelijk vijf (JA, VIJF!!) bulten rijker. Je moet weten dat ik allergisch ben en dat deze bulten in mijn geval al op een paar kilometer afstand te zien zijn. Je begrijpt dus dat ik niet blij was toen bleek dat een van haar vijf aandenkens was gevestigd op mijn oog. Toen ik in de spiegel keek had ik twee totaal verschillende gezichtshelften doordat mijn ene oog compleet naar beneden hing door de zwelling aan de bovenkant. Kortom very charming. Maar goed mijn wraak was zoet... Vannacht om een uur of 2:00 had het insect het opnieuw op mij (ik heb een aantrekkelijke bloedgroep ofzo) voorzien. Vloekend zat ik rechtop in bed met slechts 1 missie: moorden. Deze behoefte was al snel bevredigd, binnen vijf minuten heb ik 'm bijna door de muur heen geslagen. Ik bedenk me nu trouwens dat het lijkje er nog hangt, dus die moet ik nog even verwijderen, haha.

Verder was mijn weekend erg geslaagd. Zo was ik aanwezig bij de zeer geslaagde verjaardag van mijn nichtje op de bovenste verdieping van het Volkskrant gebouw (aanrader, erg goede sfeer, leuke muziek, mooie locatie met daarbij een groot dakterras en mooi uitzicht). Verder gisteren even de stad in geweest, uitgebreid ontbeten (zie foto) en 's avonds gegrilde tonijn met sla gemaakt en pasta met vongole.

Vandaag naar het stand in Bergen aan zee geweest om het Servire festival te bezoeken. Iets wat we gespot hadden in de Happinez. Op het strand stonden zes tipi's waarin verschillende workshops te volgen waren. Ook de aangrenzende strandtent was afgehuurd voor het gebeuren. De insteek was spiritualiteit. Zo kon je onder andere diverse vormen van yoga doen, mediteren, schrijvers van boeken ontmoeten en inspiratie/kennis opdoen tijdens het volgen van de lezingen en workshops. Het weer zat erg mee en we hebben de zon dan ook geregeld gezien. Heerlijk uitgewaaid hebben we na onze terugreis roti gehaald en thuis opgegeten. Kortom: een heerlijk vakantie-achtig weekend!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...