woensdag 16 december 2009

DIY: silk bracelet (Bhati Beads look a like)

Laatst had ik het al over superleuke zijden armbandjes van Bhati Beads (hot in Amerika) en ik twijfelde toen of ik er eentje zelf zou maken of er een zou bestellen. Inmiddels heb ik even wat research gedaan naar materialen ;) en daar werd ik erg vrolijk van. Het stikt namelijk van de creatieve webshops, en dus zijn lint van echt zijde en echt zilveren kralen/sluitingen gemakkelijk online te bestellen!

De voordelen van DIY? Je kunt ‘m helemaal naar eigen smaak maken, het is leuk om te doen (althans als je een beetje creatief bent) en het is een stuk goedkoper dan er een van Bhati Beads kopen. Hierboven heb ik de materialen afgebeeld (die armbandjes zijn dus van Bhati Beads). Ik kwam er net alleen achter dat je de veterklemmetjes helemaal niet nodig hebt, maar die staan dus wel in het plaatje (yep, i’m a blondie :p). Dus die kun je, evenals het tangetje, vergeten.

Hoe maak je ’m? (Easy!)
Je rijgt de zilveren of gouden kralen (eventueel met behulp van een naald) aan je zijden lint en vervolgens bevestig je de sluiting. Aan ieder uiteinde een van de sluiting onderdelen (maar dat moge duidelijk zijn). Let wel op dat je ze niet helemaal aan het uiteinde vastknoopt, maar laat 4 a 5 cm over, dat staat leuker.

Materialen
Zilveren/gouden kralen & sluitingen van Menglod.nl >>>
Zijden lintjes van Kunstatelier `t Klein Idee >>>

Als ik van de goedkoopste zilveren kralen (10 stuks) en sluiting uit ga, heb je voor € 20,70 (excl. verzendkosten) een Bhati Beads look a like armband van echt zijde en echt zilver. En dan te bedenken dat die van Bhati Beads € 50 euro kosten exclusief de verzendkosten ;) Succes!

2 opmerkingen:

  1. Leuk idee! Alleen ik vind het nog steeds duur..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Meteen besteld.. helaas zijn de oogjes/gaatjes van de kralen zo klein dat ik onmogelijk aan het lint kan rijgen! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...