dinsdag 8 december 2009

Vondst van de week: groene thee poeder

Al eerder vertelde ik over matcha aisukurimu oftewel groene thee ijs. Ik heb dit (heerlijke!) ijs een aantal keer gegeten in Japanse restaurants, maar kon het in geen winkel vinden... Het werd dus tijd voor een DIY oplossing! Ik besloot op zoek te gaan naar groene thee poeder waarmee je het ijs zelf kunt maken. Dit leek een lastige opgave, maar tot mijn verbazing was dat niet het geval. In de eerste de beste toko in Utrecht vond ik het namelijk al! Ik heb meteen twee zakken aangeschaft en moet nu nog even de tijd vinden om het uit te gaan testen. Ik las net op een site dat je het poeder zou kunnen mengen met vanille ijs, maar je kunt het ook helemaal zelf maken. Bijvoorbeeld met een van deze >>> recepten. Nieuwsgierig geworden? Koop het bij een (Japanse) toko bij jou in de buurt en try it!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...