vrijdag 2 april 2010

Een zomer met saké?

Als ik de voorspellingen mag geloven gaan we deze zomer niet meer massaal aan de rosé en de prosecco… Saké schijnt namelijk de zomerdrank van 2010 te worden. Voor iedereen die nog nooit van saké heeft gehoord: saké is een Japanse wijn (die je zowel warm als koud kunt drinken) die onder andere van rijst wordt gemaakt. In New York is het al een enorme trend en schieten de saké-bars als paddenstoelen uit de grond. Maar… Nederland begint ook te volgen! Ik kwam zojuist namelijk een Nederlandse website tegen die de rijstwijn verkoopt in grappige glazen potjes met een aluminium deksel. Op deze site (www.hupsake.nl) kun je ze per zes bestellen voor € 17,95. Zouden wij in Nederland dan ook gaan zwichten voor saké? Ikzelf heb het nog nooit gedronken, maar ik ben wel erg benieuwd! En laat ik nu net een superhip Japans restaurant hebben gespot @ Barcelona vlakbij mijn appartement :D Dat wordt dit weekend uitproberen dus! ;)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...