woensdag 3 februari 2010

Tweet tweet

Ieder jaar hoor ik in het voorjaar dagelijks een vogeltje fluiten met een bepaald tjilp-geluid. Nu hoorde ik 'm dus vorige week ook al eventjes, en direct kreeg ik even dat fijne voorjaarsgevoel (helaas werd ik buiten al snel met m'n neus op de feiten gedrukt: sneeuw). Ik vond het jammer dat ik niet wist welk soort vogel dat geluid nu eigenlijk maakt (niet dat ik verder veel met die info kan, maar toch). Het opzoeken was geen optie, want ik heb geen idee hoe het beestje eruit ziet. Maar... zojuist vond ik toevallig een oplossing! In de webshop van Klevering (een erg leuke winkel die op drie plaatsten in Amsterdam zit en dus ook een kleine webshop heeft) vond ik 'Bird songs from around the world', een boek met met tekeningen van wel 200 vogels en hun geluiden. Toets het nummer in wat bij een vogel staat, en je hoort het getjilp van de desbtreffende vogel! Grappig he? Misschien staat mijn spring bird er ook wel in! Tja verder kun je er niet echt veel mee natuurlijk, maar grappig bedacht is het wel! Voor iedereen die wel vogels wilt leren herkennen: het boek kost €22.50 en is hier >>> te bestellen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...