vrijdag 20 augustus 2010

Book to buy: High Tea - Machteld Smid

Verse zelfgebakken scones met clotted cream en jam, cheesecake (wel mijn eigen recept, die je vindt in de rechterbalk van LittleDNLL), sandwiches met roomkaas en komkommer, carrotcake, een warm en dus net gebakken mini broodje met geroosterde pompoen en geitenkaas, fashion koekjes (tassen, pumps en jurkjes), cupcakes die eigenlijk te mooi zijn om op te eten en een ouderwetse theepot met bloemetjes die gevuld is met je favoriete thee. Ja, zo ziet mijn ideale high tea eruit (inderdaad meer zoete dan hartige hapjes). Maar compleet anders kan het natuurlijk ook. Het is maar net wat je lekker vindt! En dat vind ik zo leuk aan high tea-en, alles kan, je kiest gewoon de dingen uit waarvan jij het meeste smult. Daarbij bepaal je natuurlijk ook zelf hoe uitgebreid je het wilt doen. Je kunt kiezen voor een mini high tea met 3 of 4 verschillende lekkernijen, maar je kunt ook flink uitpakken en een halve dag gaan theeleuten met ladingen lekkere hapjes.

Gisteren stond ik in mijn hand met een schattig klein roze boekje dat High Tea heet (sinds mijn Billie boekenkast vol begint te raken, valt mijn oog automatisch op kleine en dunne boeken). Een poepig exemplaar wat ik uiteindelijk toch niet heb gekocht (vriendin T. zei namelijk op moederlijke en sarcastische toon: ''want je hebt nog niet genoeg high tea kookboeken?!'' Waarop ik het boekje netjes terug heb gelegd en me bedacht dat ik 'm dan maar op LittleDNLL zou zetten voor iedereen die nog geen high tea boek heeft of ook alleen maar kleine boekjes kwijt kan). Het boekje kost 7,95 en is hier >>> te bestellen. Er staan traditionele recepten in om van te smullen, suggesties om je tafel leuk te versieren en het is leuk om naar te kijken door de moderne simpele illustraties die erin staan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...