woensdag 4 augustus 2010

Spaghetti met vongoles & inktvis


Klik op de afbeeldingen voor een vergroting

Toen ik gisteren bij Marqt was (een geweldige winkel voor food liefhebbers gevestigd in Haarlem naast de Botermarkt en in Amsterdam op de Overtoom) en de visafdeling eens goed bekeek werd ik helemaal vrolijk. In het buitenland heb je vaak grote supermarkten met enorme visafdelingen, en deze is dan misschien lang niet zo enorm maar deed me er wel even aan denken. En ja, het vakantiegevoel maakt nu eenmaal blij. Ik keek mijn ogen uit en zag zoveel moois. Verse paella waarvan het water je direct in de mond zou lopen, complete vissen, prachtige filets en... vongoles! Direct besloot ik wat ik s'avonds zou gaan eten: pasta (spaghetti om precies te zijn) met deze heerlijke schelpjes erin.

Verder leek het me leuk nog andere vis toe te voegen. Ik koos voor inktvis (van die paars met witte) en de meneer van de visafedeling maakte deze helemaal mooi schoon, zodat ik ze thuis in mooie ringetjes kon snijden. Verder heb ik knoflook, olijfolie, rode peper, bladpeterselie en een scheutje witte wijn gebruikt. Uiteraard diende het vocht uit de pan waarin ik de schelpjes heb open laten gaan (ik weet niet hoe ik het anders kan omschrijven) als saus voor de pasta. Dit smaakt zo lekker doordat de smaak van de schelpjes zich gemengd heeft met de knoflook, bladpeterselie en de peper. Je proeft de zee (op een positieve manier natuurlijk, het is geen hap zout of zand hoor, haha)! Dus eigenlijk kon ik de gekookte spaghetti na het goed afgegoten te hebben direct toevoegen aan de pan met de rest. Et voila: de spaghetti met vongoles & inktvis was klaar om opgegeten te worden! Het resultaat zie je op de foto's.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...