dinsdag 21 juni 2011

Book to Buy: Ik haal je op, ik neem je mee

De meeste boeken die ik tot nu toe in 'Book to Buy' heb gehad waren geen echte leesboeken (laatst natuurlijk wel: En wat als dit liefde is, die heb ik inmiddels uit en ik vind het een echte aanrader!). Om er iets meer een mix van verschillende soorten boeken van te maken en met oog op de zomer, heb ik besloten nu af en toe ook wat goed gewoon leesvoer te plaatsen. Vandaag is dat een boek dat ik al maanden wilde lezen: Ik haal je op, ik neem je mee van de Italiaanse schrijver Niccolò Ammaniti. Ik heb heel veel positieve dingen over deze titel gehoord en daarom ga ik er al een beetje van uit dat het echt een goed boek is dat je gelezen moet hebben. Zelf kan ik er nog niet zoveel over zeggen want ik ben er pas net in begonnen. Tot nu toe spreekt het me wel aan en leest het lekker weg. Hieronder de beschrijving zoals je deze vindt op de achterkant van het boek. Extra leuk: het boek kost maar 10,- euro!

Een klein fictief dorp, Ischiano Scalo, aan de Italiaanse Rivira, is het toneel voor twee adembenemende liefdesverhalen. Graziano Biglia is een veertigjarige playboy " met geblondeerd haar, zonnebankteint en strakke leren broek " die het buitengewoon met zichzelf heeft getroffen. Hij speelt gitaar en is een groot fan van de Gipsy Kings. Na veel gereis en talloze affaires is hij naar Ischiano teruggekeerd om zich te settelen met zijn geliefde Erica, die alleen maar op zijn geld uit is. Gloria en Pietro zitten in dezelfde klas: zij is van goede komaf, woont in een villa in de heuvels, is mooi en zelfbewust. Hij is een schuchtere, onzekere en dromerige jongen, die lijdt onder het explosieve karakter van zijn vader " een verknipte herder " en is het mikpunt van de treiterijen van andere jongens uit zijn klas. Wanneer Pietro door drie van zijn kwelgeesten gedwongen wordt in te breken in de school, en later, onder andere omstandigheden, ook thuis bij zijn lerares Flora " die een geheime verhouding heeft met Graziano " raken alle hoofdpersonen op dramatische wijze met elkaar verbonden.

1 opmerking:

  1. Ik heb dit boek gelezen http://influencedbystyle.blogspot.com/2010/08/recensie-ik-haal-je-op-ik-neem-je-mee.html
    en het is echt een aanrader! Het is wel een beetje sarcastische humor die erin zit. Maar wel echt een boek dat je gelezen moet hebben! Veel plezier ervan! X

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...