maandag 6 juni 2011

Weekendje Utrecht

Afgelopen weekend heb ik doorgebracht in Utrecht city. Een stad waar ik zo zou kunnen wonen; een fijne sfeer, gezellige grachtjes, hippe restaurantjes met menukaarten waar je spontaan van gaat kwijlen en natuurlijk een perfecte mix van leuke winkels (kleine eenmanszaakjes vol schatten en de fijne bekende grote ketens). Hier even een kort verslagje met daarin gelijk wat leuke tips voor als je een dagje naar Utrecht gaat.

Het was echt net vakantie en dan met name zaterdag, toen de zon zich van haar allerbeste kant liet zien en we heerlijk in shorts en teenslippers door de stad konden slenteren. Als een echte early bird (ja ja, de wonderen zijn de wereld nog niet uit, zelfs ik was verbaasd dat ik zo vroeg - 07:30 - was opgestaan, en dat zonder wekker te zetten) stond ik al om 22:10 midden in de stad waar vriendin L. (woonachtig in Utrecht centrum) me tegemoet kwam lopen. Een ontbijtje ging er wel in, dus daarom ploften we neer bij Broodnodig waar we onze favoriete griekse yoghurt met notenmuesli en vers fruit bestelden. Bij dit leuke lunchtentje kun je genieten van lekkere sapjes, broodjes en zoetigheden als scones en dadelkoek (deze laatste is echt delicious, en ja, ik spreek uit ervaring).

Ik ben nogal van het 'ik-neem-zoveel-mogelijk-mee-voor-de-zekerheid' wat als gevolg heeft dat men vaak denkt dat ik een paar weken op vakantie ga als ik slechts een nachtje uit logeren ga. Het was dus een strak plan om na het ontbijt eerst mijn 'bagage' thuis te dumpen. Na een korte opfrisbeurt en 10 kg minder aan mijn arm kon onze shop-sessie beginnen. Althans, we hadden niet echt iets speciaals nodig dus besloten we om op ons gemak door de stad te gaan slenteren om flink wat uv-stralen op te kunnen vangen (jep, ik houd van bruin bakken, en nee, ik word, tot mijn grote teleurstelling, nooit poepiebruin), de leukste winkeltjes te bezoeken, mensen te kijken en lekker te lunchen in de buitenlucht. Aangezien ik de dagen ervoor ook al iedere zonnestraal had opgevangen, was ik flink verbrand op mijn hoofd. Ik had dus een goed excuus om op zoek te gaan naar een leuk accessoire om verdere verbranding te voorkomen. Een leuke haarband? Zo'n mega rieten hoed? Uiteindelijk werd het een schattig grijs petje met witte stipjes en een lintje aan de achterkant van de Accessorize. Ook kocht ik daar een superschattig zomers enkelbandje met onder andere een beppald kleur kraaltje dat perfect matcht met mijn met New Delhi gelakte teennagels.


Na een flinke wandeling door de stad en veel winkels te hebben gezien, besloten we te gaan eten op het terrasje van bio lunchtentje Sappies & Happies. Waar je, zo bleek, heerlijke broodjes kunt eten! De kaart is uitgebreid dus er staat zeker iets op waar het water je van in de mond loopt. Verder hebben we die dag nog een rondje gemaakt door het Wilhelminapark, vers gemaakte citroenlimonade gedronken bij een erg leuk lunchtentje genaamd Hooi (erg leuke menukaart ook!) en beauties van cupcakes gekocht bij De Tafel van 18, een winkel met taarten en cupcakes en een mega assortiment benodigdheden (allerlei kleuren en printjes papieren cupcake vormjes, marsepein in allerlei kleuren, bloemetjes van eetpapier etc). Met een zomers kleurtje, moeie voeten en een heerlijk vakantiegevoel ploften we thuis neer om even bij te komen van de lange warme maar zomerse dag en om te reserveren bij een sushi tent. Dat werd Kyushu, een echte aanrader! Ik heb niet zulke lekkere sushi gegeten sinds mijn verblijf in Spanje (Usaka in Sitges)! Een extra verrassing was dat Fleur (van LieveFleur) perse wilde trakteren, superlief!


Het is best een lang artikel geworden, maar de adresjes die ik genoemd heb zijn echte aanraders! :) Hieronder heb ik nog wat winkels neergezet die je ook in deze stad zult vinden. Op naar Utrecht dus! ;)

Hier nog een greep uit de winkels die je in Utrecht vindt: Zara, New Look (in de V&D), Mango (ook in de V&D evenals de Sephora), Sissyboy Homeland, De Bijenkorf, Accessorize, Prod's and Primes, Dille en Kamille, een Vans shop, Rituals, M.A.C Cosmetics (in de Douglas), Vanilla, Oil & Vinegar, Beadies en Keck & Lisa.

3 opmerkingen:

  1. Het was echt een waanzinnig geslaagd weekend!! Ik heb ontzettend genoten van het weer en natuurlijk de gezelligheid!!

    Vaker doen... Veel vaker!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ontzettend leuk!
    Die foto met yoghurt en muesli, ziet er lekker uit! ;P
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heb er (vlakbij) gewoond en is inderdaad een fijne stad! Tips voor een volgende keer: haal een broodje bij Bigoli (superdruk rond lunchtijd, maar heerlijke ciabatta's) of ga lekker italiaans lunchen bij Mammoni (ietwat prijzig, maar fijne gerechten en producten).

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...