zondag 26 juni 2011

Homemade citroenlimonade


Sinds ik met Hemelvaart in Utrecht bij een leuk lunchtentje in de stad zelfgemaakte citroenlimonade heb gedronken, drink ik het ook regelmatig thuis. Ik heb al een paar keer (met mooi weer) wat zakken citroenen aangeschaft om voor dit verfrissende drankje te gebruiken. Ik heb een aantal weken ook een heel klein persje gekocht (bij de Big Bazar, dus kostte echt niets) die hier erg handig voor is (neemt weinig plaats in en is gemakkelijk schoon te maken op de hand of in de vaatwasser). Ik pers twee citroenen op de hand uit voor een glas en vul dit aan met lekker koud water (ja, ik houd van zuur!). Als je dit te zuur vindt kun je er natuurlijk naar eigen smaak suiker aan toe voegen. Gisteren dronk ik overigens ergens anders in Utrecht ook een superlekkere huisgemaakte dorstlessende limonade met citroen, gembersiroop en verse muntblaadjes. Ook die combinatie zou ik zeker eens proberen (ik ga 'm binnenkort eens maken zodra ik ergens gembersiroop heb gevonden).


4 opmerkingen:

  1. Gembersiroop kan je gewoon bij de AH kopen. Staat vaak bij de buitenlandse artikelen (bij de worcestersaus etc.). Heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh echt!? Thanks voor de tip! ^_^

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Of anders bij de Toko of Turk... Als je het onverhoopt niet kan vinden... Geef een gil, dan neem ik het voor je mee! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. kijk maar uit voor je glazuur!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...