woensdag 8 juni 2011

Echte tika-doosjes

Oh ik heb een schat ontdekt! Althans... dat vind ik zelf ;) Toen ik zojuist een kijkje nam op de Happinez site en doorklikte naar hun bijbehorende webshop zag ik een echte musthave staan: een tika doosje!

De tika - ook wel bindi genoemd - is de rode stip die getrouwde hindoe vrouwen op hun voorhoofd dragen. Deze staat symbool voor de vrouwelijke energie van de godin Parvati, die de vrouwen en hun mannen beschermt. De stip wordt gemaakt met vermiljoenpoeder, dat wordt bewaard in speciaal daarvoor gemaakte houten doosjes.

Happinez vond een partij oude tika-doosjes van donker hout, mooi glanzend door jarenlang gebruik. De doosjes zijn handgesneden, dus stuk voor stuk anders van vorm en grootte. Wanneer je de deksel er afdraait is het mogelijk dat je in de kleine vakjes aan de binnenkant nog resten rood vermiljoenpoeder aantreft, een bewijs van de authenticiteit. De afmetingen zijn verschillend, variĆ«rend van ± 12 - 16 centimeter.

Superleuk om je oorbellen, fijne kettinkjes en ringen in te bewaren! Een tika-doosjes kost € 17,50

1 opmerking:

  1. Ik word ook altijd zooooo hebberig van de Happinez webshop. Die tikadoosjes zijn schitterend he!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...