dinsdag 7 september 2010

Barca bericht

Hier weer een korte update vanuit Sitges-Barcelona. Vandaag zit ik hier precies een week. Niet te geloven, wat zijn deze zeven dagen omgevlogen! Inmiddels ben ik aardig gewend, maar nog iedere dag doe ik nieuwe indrukken op. Ik voel me wel op mijn gemak (gelukkig) en het gezin waar ik verblijf is erg aardig (ze zijn Nederlands trouwens). Voor iedereen die het nog niet wist, ik ben au pair. In het geval van dit gezin betekent dat, dat ik doordeweeks boodschappen haal (de auto die ik mag gebruiken is het vermelden wel even waard: een Audi cabrio, ja echt heel mooi en op die manier vang ik ook nog eens zonnestralen op ;))

Verder kook ik doordeweeks (zoals je misschien wel weet ben ik gek op koken) en mag ik dan ook zelf bepalen wat we gaan eten (dat is natuurlijk extra leuk!). Ik maak doordeweeks ontbijt en lunch voor de kinderen (twee lieve meiden van 10 en 13 die Engels, Nederlands EN Spaans spreken - knap he?) Op de doordeweekse dagen ben ik dus ook een deel van de dag vrij en in de weekenden helemaal (dan hoef ik ook niet te koken ed). Sinds afgelopen maandag is de school waar de meiden op zitten weer begonnen, en dat betekent dat het (mijn) nieuwe ritme nog maar twee dagen van start is gegaan. Nog even wennen dus, maar volgende week zal ik er vast helemaal in zitten (hoop ik).

Ook begin ik (eindelijk) een beetje een kleurtje te krijgen. Voordat ik vertrok heb ik bijna alle zonnestralen van de zomer in NL mee kunnen pakken, en toch bleef ik een wandelende melkfles (geen idee hoe dat komt, de voorgaande jaren had ik altijd vrij snel een gezond kleurtje). Ik heb hier trouwens ook Michelle leren kennen. Zij is Nederlands en woont hier (ooit was zij de au pair van het gezin waar ik nu woon). Vandaag hebben we een lekker stukje gereden met de cabrio want het was heerlijk weer!

Ja en wat kan ik verder nog vertellen... Ik zit nu op mn kamer (met airco, tv met NL zenders, grote kledingkast, een heerlijk bed en nu dus ook een laptop met internet) en ga zo slapen. Ohja, ik ga deze week even informeren bij ´Hola´ een school hier vlakbij waar je Spaans kunt leren, want ik mag ook Spaanse lessen gaan volgen! :) Nou, welterusten en ik plaats snel weer een update.

1 opmerking:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...