vrijdag 17 september 2010

Vispakketjes maken

Gisteren heb ik vispakketjes uit de oven gemaakt. Heerlijk! Het was de eerste keer, en dus even spannend of het wel lekker zou worden, maar dat was het zeker. We hebben gesmuld! Daarom hier wat foto's zodat je een beeld hebt van wat ik bedoel met een vispakketje. Voor iedereen die daar trek van krijgt: hieronder vind je het recept! ;)

Je hebt nodig: visfilet (ik heb heilbot gebruikt), een bos bosui, flink wat verse fijngesneden basilicum, een citroen in partjes, cherry tomaatjes, olijfolie, eventueel een beetje chili olie voor wat pit en zout & peper. En natuurlijk een oven, aluminium folie en een bakplaat of ovenschaal.

Verwarm de oven voor op 190 graden. Neem per pakketje een stuk folie en leg hier de filet op (3 of 4 stukjes, niet te klein natuurlijk). Meng de bosuitjes (gesneden in stukjes van 3cm), de fijngesneden basilicum, de gehalveerde cherrytomaatjes en de partjes citroen in een kom. Pak er een handje uit en leg dit op de filet. Schenk er vervolgens een scheutje olijfolie over (voor iedereen die alles heel precies moet weten :P houd 2 el aan) en strooi wat zout en peper over het geheel. Vervolgens vouw je de pakketjes (goed!) dicht en leg je ze ongeveer 15 minuten (ik had iets langer gedaan voor de zekerheid) in de voorverwarmde oven. Et voila, je kunt genieten van een heerlijk gestoomd vispakketje! Eet smakelijk!

4 opmerkingen:

  1. Ziet er héérlijk uit! Ga ik dit weekend proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het was heerlijk en vanavond ga ik je kikkererwtensalade proberen :D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hi! Leuk om te horen :) Mooi zo! Wellicht had je het al gezien maar op mijn foodblog www.thetasteofpassion.blogspot.com heb ik nog meer recepten staan ;) Enjoy!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh dat ziet er echt lekker uit! Ik heb inmiddels ook de kikkererwtensalade gemaakt en ook die was erg goed! Ik sla je foodblog op in mijn favorieten :)

    Thanks!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...