maandag 27 september 2010

Book to buy: Emmi & Leo. Goed tegen Noordenwind


Toen ik las dat het boek Emmi & Leo. Goed tegen Noordenwind een soort van you've got mail (je weet wel die geweldige film met Meg Ryan en Tom Hanks) is maar dan anders, besloot ik eens wat meer over het boek op te zoeken. Al snel bleek het te gaan om een internationale bestseller met zeer goede recensies, dat volgend jaar in Nederland ook nog eens wordt uitgebracht als toneelstuk (met in de hoofdrollen Loes Haverkort & Waldemar Torenstra). Ook heb ik natuurlijk de beschrijving van het boek even gelezen (deze vind je hieronder) en ik denk dat het echt een heel leuk boek is, mits je houdt van een beetje romantiek natuurlijk. Helaas kan ik 'm nog niet aanschaffen nu, maar wie weet is een van mijn vriendinnen zo lief 'm soon tijdens een bezoekje aan Barcelona voor me mee te brengen! (A) ;) Je kunt het boek hier >>> bestellen voor € 10,00.

Vijftien januari • Onderwerp: Opzegging
Ik wil graag mijn abonnement opzeggen. Kan dat op deze manier? Met vriendelijke groet, E. Rothner.

Achttien dagen later • Onderwerp: Opzegging
Ik wil mijn abonnement opzeggen. Is dat per e-mail mogelijk? Gaarne korte reactie.
Met vriendelijke groet, E. Rothner.

Drieëndertig dagen later • Onderwerp: Opzegging
Geachte dames en heren van de uitgeverij van Like, mocht uw hardnekkig negeren van mijn pogingen om een abonnement op te zeggen tot doel hebben de afzet van uw qua niveau helaas steeds bedenkelijker wordende product op peil te houden, dan moet ik u helaas meedelen dat ik stop met betalen!
Met vriendelijke groet, E. Rothner.

Acht minuten later • Antw.:
U bent bij mij aan het verkeerde adres. Ik ben een particulier. Ik heb: woorden@leike.com. U bedoelt: woorden@like.com. U bent al de derde die bij mij wil opzeggen. Het niveau van het blad moet flink achteruit zijn gegaan.

Vijf minuten later • Re:
O, sorry! En bedankt voor de mededeling. Groet, E.R.

Negen maanden later • Geen onderwerp
Prettige kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar gewenst door Emmi Rothner.

Twee minuten later • Antw.:
Geachte Emmi Rothner, we kennen elkaar weliswaar bijna nog minder dan helemaal niet, maar evengoed bedankt voor uw hartelijke en bijzonder originele groepsbericht. U moet namelijk weten dat ik dol ben op groepsberichten aan een groep waar ik geen deel van uitmaak. Vr.gr., Leo Leike.

Deze e-mails zijn het begin van een schitterende, ontroerende, grappige en hoogst originele roman.

4 opmerkingen:

  1. Dit lijkt me een leuk boek, lekker verstand op nul boek om in bed te lezen, hebbe hebbe hebbe :). Ga meteen kijken bij onze vriend bol. Verder alles goed in Barcelona?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je zult het snel uit hebben want het leest heel rap! Ik ben benieuwd wat je ervan vind.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Idd een originele roman, las wel eerder een emailroman maar die vond ik toch wat oppervlakkig... Die twee waren wel gewaagd aan elkaar: http://betterthanyesterday.punt.nl/index.php?r=1&id=522368

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...