zondag 12 september 2010

Een dagje Barcelona

Gisteren ben ik een dagje naar Barcelona geweest. Helaas kwam ik er vlak voordat ik vertok achter dat het een nationale feestdag was en dus alle winkels dicht zouden zijn. Ik baalde daar nogal van want op de een of andere manier heb ik die pech met de feestdagen wel vaker (en zoveel zijn er nu ook weer niet in een jaar). Zo ging ik in mei dit jaar voor vier dagen naar Berlijn. Zaterdag zou de grote shopdag worden en je raadt je al... Alle winkels bleken dicht te zijn! Ook tijdens mijn trip naar Barcelona in april dit jaar was het raak. Van de vier dagen dat ik hier was, waren op drie dagen de winkels dicht! Maar goed, ik heb nu 'het geluk' dat ik hier voorlopig nog ben en dus nog veel vaker naar Barca kan gaan.
Gisteren besloot ik toch te gaan zodat ik vast wat dingen kon bekijken en mijn weg een beetje kon vinden (mijn favo wijk El Borne ken ik aardig goed, maar in andere delen ben ik nog niet zo goed bekend). Ik heb een mega groot rondje gemaakt en dat te voet. Ik ben uitgestapt bij de eindhalte van de trein (die ligt naast de zoo en Parc de la Ciutadella). Vanaf daar ben ik El Borne in gewandeld en toen langs de Santa Maria Del Mar kerk naar metrostation Jaume gelopen. Daar de weg overgestoken en de gotische wijk in gelopen. Vanaf daar richting de Ramblas. Die helemaal afgelopen totdat ik bij Plaza Catalunya kwam.
Daar ben ik wat straten gaan bekijken, zodat ik alvast een beetje wist welke (grote) winkelketens er zaten en waar. Heel frustrerend om langs allerlei dichte winkels te lopen waar je dingen wilt kopen. Zo liep ik al snel tegen de Havaianas shop aan, maar ook de Sephora, Oysho, Zara, Mango, Topshop, Rituals etc zag ik al snel zitten. Maar goed, dan weet ik in ieder geval waar ze zitten voor de next time (denk dat ik zaterdag even mijn wensenlijstje ga afwerken).
Daarna gelunchd op een terras met tapas. Daarna weer gaan lopen richting de gotische wijk (andere weg dan de heenweg) want mijn doel was: een ijsje halen (groene thee ijs!) bij mijn favoriete ijssalon in El Borne. Daar aangekomen mijn ijsje in het zonnetje opgegeten en toen via El Borne naar Barcelonetta (het strand) gelopen.

Daar vlakbij de boulevard bij Zahara Lounge Bar (waar ik in april dit jaar aan de mojito's zat met mijn moeder) gezeten en een glas cava voor mezelf besteld (die had ik wel verdiend na zo'n lange wandeling!). Uiteindelijk ook nog een griekse pita sandwich met feta, tomaat, komkommer etc besteld en even in mijn 100% Barcelona boekje gelezen. Daarna via de andere kant van Barcelonetta (daar was ik nog nooit eerder geweest) richting de rand van El Borne (en dus het treinstation) gelopen. Daar de trein gepakt naar Sitges, waar ik binnne 30 minuten was. Hierbij ook wat foto's van gisteren. Je kunt ze vergroten door er op te klikken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...