maandag 27 september 2010

Filmtip: Festen


Ook al heb je al twaalf jaar gehad om de film Festen (Het feest) te zien (hij komt namelijk uit 1998), toch ga ik er na al die tijd een filmtip aan besteden. Dit omdat ik een aantal maanden geleden pas over deze film hoorde en ik 'm deze week zelf voor het eerst heb gezien. Allereerst heeft deze film in totaal (internationaal) 24(!!) filmprijzen gewonnen, dus eigenlijk zegt dat al genoeg. Toch wil ik nog even melden dat ik het ook een erg goede film vond. Anders dan anders en ontzettend goed geacteerd. Ook de plotse verandering van sfeer in het verhaal en van de gevoelens en verstandhoudingen tussen de karakters is erg sterk. Ja, ik ben het er mee eens dat dit laatste waarschijnlijk wat vaag klinkt... Ik kan dus maar een ding zeggen: ga deze film zelf zien! :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...